در بعضی سایت ها یا بلاگ ها یا موضوعات مطرح شده بعضی اشخاص و شرکت ها دیگر شرکت ها یا افراد را بعنوان ارائه کننده محصولات تقلبی معرفی مینمایند که باطن کار و عمل این افراد مشخص است که برای سود جزئی و منافع خودشان میباشد.

 

فلزیاب یا معدنیاب یا رادار زمینی دستی یا دوربین حرارتی راداری اگر از روی مارک و برندهای شرکت های معتبر دنیا بدون اجازه یا لیسانس ساخت یا تولید گردد تقلبی محاسبه میگردد یا فردی سیستم دیگری با مشخصات مداری جدا از برند یا نام اصلی را ساخت اما مارک یا برند معروفی را بصورت غیر مجاز بر روی محصول تولیدی خود قرار دهد عملی غیر قانونی و تقلب محسوب میگردد و به چنین سیستمی محصول فلزیاب یا معدنیاب یا رادار زمینی دستی یا دوربین حرارتی راداری تقلبی میگویند.

اینکه سیستم فلزیاب یا معدنیاب یا رادار زمینی دستی یا دوربین حرارتی راداری ساخت ایران باشد و مارک و برند ان متعلق به خود تولید کننده باشد محصول تقلبی محسوب نمیگردد و اگر شخصی از این لفظ بهره میبرد برای محصولات یا سیستمهای ساخت ایران مقصد تخریب مقابل را دارند.

اگر منظور از تقلبی بودن عدم عملکرد سیستم میباشد هر خریداری زمان خرید میتواند عملکرد سیستم مورد نظر خود را اموزش ببیند یا ازمایش نماید و اگر سیستم را نپسندید خریداری ننماید و اگر خریدار سیستم را پسند نمود و و از فروشنده تحویل گرفت دیگر بعد از عملکرد با سیستم بهانه و دلیل نیاورد که کلاهبردار بودند و به من سیستم را انداختند و من بی تجربه بودم که هیچکدام این دلایل نمی تواند نشانگر تقلبی بودن یک سیستم میباشد.

اگر سیستم دارای توانائی کاوش و پیدا نموده اهداف فرضی باشد و اپراتور نتواند کار نماید یا در صحنه اصلی کار موفق نگردد این مورد نیز نمی تواند بیانگر ناتوانی و تقلبی بودن سیستم فلزیاب یا معدنیاب و رادار زمینی دستی یا دوربین حرارتی راداری باشد.